/ Dejavnosti / Zdravstveno vzgojni center / Zdravstvena vzgoja za otroke in mladostnike
Zdravstvena vzgoja za otroke in mladostnike
Zdravje, tako telesno, kot duševno, ima pozitiven vpliv na kakovost življenja. Zdrave navade, ki jih pridobimo v otroštvu in obdobju odraščanja, so naložba za zdravje tudi v odrasli dobi. Zato želimo z organizirano zdravstveno vzgojo podpreti prizadevanja staršev in učiteljev, da postane otrokom skrb za lastno zdravje samoumevna.
Vzgoja za zdravje za predšolske otroke
Zdrava prehrana
Otroci skozi igro spoznavajo pomen zdravega prehranjevanja in si sestavijo svoj zdrav krožnik.
Osebna higiena, mikroorganizmi
Otroke učimo o pomembnosti skrbi za osebno higieno, skozi igro spoznajo zakaj je skrb za nego telesa, higieno kašlja, higieno prostora in oblačil ključna za naše zdravje.
Gibanje
Otroci preko zanimivih iger spoznavajo delovanje našega telesa, hkrati se naučijo zakaj sta pravilna drža in gibanje tako pomembna za dobro počutje in zdravje.
Kaj se dogaja na sistematskem pregledu?
Otroci preko igre spoznajo različne pripomočke, ki jih uporabljata medicinska sestra in zdravnik na sistematskem pregledu. Na ta način poskušamo predstaviti kaj lahko otroci pričakujejo ob zdravniškem pregledu in s tem zmanjšujemo strah pred le-tem.
Vzgoja za zdravje za osnovnošolske otroke
Naslov delavnice | Namen |
---|---|
1. razred ZDRAVE NAVADE | Pri otrocih spodbujamo zavedanje o pomenu zdravih navad na področju prehrane, osebne higiene, telesne dejavnosti in počitka. |
2. razred OSEBNA HIGIENA | Krepimo znanje otrok o osebni higieni in njeni pomembni vlogi pri preprečevanju nastanka in širjenja bolezni. |
3. razred ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA | Otroci pridobijo znanja o pomembnosti raznovrstne prehrane, ustreznega režima prehranjevanja in telesne dejavnosti za njihov razvoj. |
4. razred PREPREČEVANJE POŠKODB | Učence poučimo o tem, kako naj poskrbijo za lastno varnost in varnost bližnjih. Osvojijo tudi osnovno znanje prve pomoči. |
5. razred ZASVOJENOST | Učencem pomagamo oblikovati zdrava stališča in pridobiti veščine za zavrnitev drog ali tveganih vedenj, ki vodijo v zasvojenost. |
6. razred ODRAŠČANJE | Mladostnikom se predstavi dinamično obdobje odraščanja, spoznajo dejavnike tveganja, ki lahko vplivajo na zdravo odraščanje. |
7. razred POZITIVNA SAMOPODOBA IN SOOČANJE S STRESOM | Krepimo zavedanje o pomenu duševnega zdravja. Mladi spoznajo strategije soočanja z izzivi in spremembami v času odraščanja. |
8. razred MEDOSEBNI ODNOSI IN KOMUNIKACIJA | Mladostniki spoznajo pomen dobre komunikacije in aktivnega poslušanja za razvoj dobrih medosebnih odnosov. |
TEMELJNI POSTOPKI OŽIVLJANJA Z UPORABO AED | Mladostniki pridobijo teoretične osnove, ki jih nato preizkusijo preko praktične vaje na lutki in s tem pridobijo veščine temeljnih postopkov oživljanja z uporabo avtomatskega defibrilatorja. |
9. razred VZGOJA ZA ZDRAVO SPOLNOST | Mladim se predstavi duševni, telesni in socialni vidik spolnosti. Spoznajo primerne in varne oblike kontracepcije ter načine preprečevanja spolno prenosljivih okužb. |
Vzgoja za zdravje za dijake v srednjih šolah
Naslov delavnice | Namen |
---|---|
1. letnik ZDRAVA PREHRANA IN ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG | Dijaki obnovijo znanje o pomenu zdrave prehrane, gibanja, spanja in obvladovanja stresa za dobro počutje. |
2. letnik ZDRAV ODNOS DO TELESA – rakava obolenja in njihovo preprečevanje ter zgodnje odkrivanje | Dijaki spoznajo naloge kože in pravilno skrb za kožo (akne, sončne opekline,..) ter ponovijo pomen vsakodnevne osebne higiene. Seznanijo se s pravilno uporabo kozmetike, pogovorimo se o nevarnostih piercingov in tetoviranja ter pomembnosti zgodnjega odkrivanja bolezenskih sprememb, samo- pregledovanja in vključevanja v presejalne programe. |
3. letnik VARNA IN ODGOVORNA SPOLNOST | Pogovorimo se o različnih vidikih spolnosti (telesni, duševni, socialni). Ponovimo oblike varne in primerne kontracepcije ter načine preprečevanja spolno prenosljivih okužb. |
4. letnik SPOPRIJEMANJE S STRESOM | Dijaki pridobijo spretnosti za lažje izražanje svojih čustev in občutkov ter spretnosti za prepoznavanje in spoštovanje čustev drugih. Razvijamo asertivnost in nenasilno komunikacijo. Spoznajo kaj je stres, kako se izraža ter tehnike soočanja z njim. Dijaki pridobijo veščine za uravnavanje občutkov stresa. |
5. letnik KEMIČNE IN NEKEMIČNE ZASVOJENOSTI | Dijaki pridobijo ustrezne informacije o tem kako psihoaktivne substance vplivajo na telesni, duševni in socialni razvoj. Spoznajo različne oblike zasvojenosti, glavni cilj je spodbuditi dijake h kritičnem razmišljanju o lastni odgovornosti do uporabe teh substanc. |
Dodatne vsebine: TEMELJNI POSTOPKI OŽIVLJANJA Z UPORABO AED | V prvem delu dijaki spoznajo teoretične osnove o pomenu in pravilnem zaporedju ukrepov temeljnih postopkov oživljanja ter uporabe avtomatskega defibrilatorja. V drugem delu pa pridobljeno znanje praktično preizkusijo na lutki. |